Eurorepar Car Service

Online service

BOKA TID KONTAKTA OSS
OM OSS NYHETER Tjänster KONTAKTA OSS
EUROREPAR Car Service
Underhåll
Reparationer
Alla märken
OM OSS NYHETER Tjänster KONTAKTA OSS
Kundtjänst
NYHETER

Dina frågor

När ska jag byta kamremmen?
När jag startar luftkonditioneringen tar det lång tid innan det blir svalt. Vad är det för fel?
Om min bil går sönder, kan jag då få den reparerad hos en Eurorepar Car Service-verkstad?
Varför lyser varningslampan för batteriet?
Min bil känns kraftlös och en orange lampa lyser i instrumentbrädan.

Våra svar

Hur länge kamremmen håller beror på bilens märke och modell och även på dina körvanor. Alla biltillverkare rekommenderar olika tid och körsträcka för byte av kamremmen. Som en mycket allmän regel kan du räkna med att byta kamremmen senast var femte år. Om du kör mycket kanske kamremmen behöver bytas mellan 10 000 - och 15 000 mil, och det når du kanske tidigare än efter fem år.

Eventuella skador på kamremmen innebär förstås att du måste byta den tidigare.

I bilens servicebok eller i fordonsmanualen hittar ni information om rekommenderat bytesintervall för bilen. Kom in och fråga oss om du är osäker. 

Luftkonditioneringsenheterna i bilar är förvånansvärt komplicerade. Det finns flera olika faktorer som kan orsaka problemet. Våra utbildade mekaniker gör dock regelbundet kontroller av luftkonditioneringssystem och kan snabbt identifiera de flesta problem.

Kom in och prata med oss idag – hitta din lokala verkstad.

Ja. På våra Eurorepar Car Service-verkstäder finns de rätta verktygen och den rätta expertkunskapen för att reparera alla större märken och modeller. Så vilket märke du än kör, står vi redo att hjälpa dig. Hitta din lokala verkstad och kontakta oss.

Om batteriets varningslampa tänds i instrumentbrädan kan det betyda att batteriet inte laddas. Det kan bero på att generatorn inte fungerar ordentligt eller att batteriet behöver bytas.

Oavsett orsaken är det viktigt att du låter en av våra mekaniker kontrollera batteriet. Om batteriet laddas ur helt kommer du inte att kunna starta bilen.

Det kan vara problem med katalysatorn eller lambdasonden. Lambdasonden sitter i avgassystemet och hjälper motorn att styra förhållandet mellan luft och bränsle. Om sonden är skadad går signalen till motorn inte fram. Då sätts bilen i ”säkerhetsläge”, ett läge där det inte går att köra fortare än ungefär 60 km/h.

Om det är katalysatorn som är skadad innebär det att skadliga gaser inte omvandlas korrekt. Då skickas åter en signal till motorn och bilen går in i säkerhetsläget.

I båda fallen bör du ringa din lokala Eurorepar Car Service-verkstad som kan diagnosticera problemet och föreslå en lösning.

Dina frågor

När ska jag byta kamremmen?

Hur länge kamremmen håller beror på bilens märke och modell och även på dina körvanor. Alla biltillverkare rekommenderar olika tid och körsträcka för byte av kamremmen. Som en mycket allmän regel kan du räkna med att byta kamremmen senast var femte år. Om du kör mycket kanske kamremmen behöver bytas mellan 10 000 - och 15 000 mil, och det når du kanske tidigare än efter fem år.

Eventuella skador på kamremmen innebär förstås att du måste byta den tidigare.

I bilens servicebok eller i fordonsmanualen hittar ni information om rekommenderat bytesintervall för bilen. Kom in och fråga oss om du är osäker. 

När jag startar luftkonditioneringen tar det lång tid innan det blir svalt. Vad är det för fel?

Luftkonditioneringsenheterna i bilar är förvånansvärt komplicerade. Det finns flera olika faktorer som kan orsaka problemet. Våra utbildade mekaniker gör dock regelbundet kontroller av luftkonditioneringssystem och kan snabbt identifiera de flesta problem.

Kom in och prata med oss idag – hitta din lokala verkstad.

Om min bil går sönder, kan jag då få den reparerad hos en Eurorepar Car Service-verkstad?

Ja. På våra Eurorepar Car Service-verkstäder finns de rätta verktygen och den rätta expertkunskapen för att reparera alla större märken och modeller. Så vilket märke du än kör, står vi redo att hjälpa dig. Hitta din lokala verkstad och kontakta oss.

Varför lyser varningslampan för batteriet?

Om batteriets varningslampa tänds i instrumentbrädan kan det betyda att batteriet inte laddas. Det kan bero på att generatorn inte fungerar ordentligt eller att batteriet behöver bytas.

Oavsett orsaken är det viktigt att du låter en av våra mekaniker kontrollera batteriet. Om batteriet laddas ur helt kommer du inte att kunna starta bilen.

Min bil känns kraftlös och en orange lampa lyser i instrumentbrädan.

Det kan vara problem med katalysatorn eller lambdasonden. Lambdasonden sitter i avgassystemet och hjälper motorn att styra förhållandet mellan luft och bränsle. Om sonden är skadad går signalen till motorn inte fram. Då sätts bilen i ”säkerhetsläge”, ett läge där det inte går att köra fortare än ungefär 60 km/h.

Om det är katalysatorn som är skadad innebär det att skadliga gaser inte omvandlas korrekt. Då skickas åter en signal till motorn och bilen går in i säkerhetsläget.

I båda fallen bör du ringa din lokala Eurorepar Car Service-verkstad som kan diagnosticera problemet och föreslå en lösning.

Medlemssida Anslut dig till nätverket Press Kontakta Oss

Våra tjänster

SERVICE
SERVICE
FÖRBESIKTNING
FÖRBESIKTNING
DÄCK
DÄCK
BROMSAR
BROMSAR
LUFTKONDITIONERING
LUFTKONDITIONERING
BATTERI
BATTERI
SIKT
SIKT
AVGASSYSTEM
AVGASSYSTEM
KAMREM
KAMREM
FJÄDRING
FJÄDRING
MEKANISKA REPARATIONER
MEKANISKA REPARATIONER
KONTROLL AV OLJAN
KONTROLL AV OLJAN

ANSLUT DIG TILL NÄTVERKET

Registreringsformulär

KONTAKTA OSS

VERKSTÄDER

Eurorepar Car Service, Maintaining Confidence
Copyright ©2022 Eurorepar Car Service Sitemap Villkor Personuppgiftspolicy Inställningar för cookies Eurorepar Car Service, Maintaining Confidence